Kanal Tedavi

Kanal Tedavisi (Endodonti)

Endodonti / Kanal Tedavisi

Dişlerin ortasında–merkezinde dişi besleyen  ‘pulpa’ adını verdiğimiz doku bulunur. Dişler  çürüdüğünde öncelikle soğuk/sıcak hassasiyeti olarak belirti verir. Çürük derinleştiğinde diş  kısa süreliden uzun süreliye devam eden ağrılar yapmaya başlar.Ağrılı bir dişin ağızda tutulması için yapılması gereken tedavi, kanal tedavisidir. Dişin ağrı yapan sinirlerinin bulunduğu kanalların temizliği işlemidir. Doğru ve hassas çalışılması gereken bir tedavi şeklidir. Kanallar temizlenir, dezenfekte edilir ve ilaç konularak en az 7 gün beklenir. Diş eski sağlığına kavuştuğunda dolgusu yapılarak tedavi tamamlanır.

Kanal Tedavisi Ağrılı bir işlem midir ?

Kesinlikle hayır. Tedaviniz esnasında dişiniz lokal anestezik madde ile uyuşturulur. İşlem yapılırken  ağrı duymazsınız.

Kanal Tedavisi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tedavi sonrası 3-4 saat herhangi bir şey yenmemelidir. İşlemi takip eden günlerde dişler özenle fırçalanmalı, sert gıdaların tedavisi yapılan dişle çiğnenmesinden kaçınılmalıdır. Sakız türü yapışkan gıdalardan uzak durulmalıdır. Geçici dolguya düşmemesi için dikkat edilmelidir. Tedaviyi takip eden günlerde dişinizde hafif ağrı ve çiğneme esnasında hassasiyet olması normaldir. Şikayetler için ağrı kesici kullanılabilir.Beklenmeyen bir ağrı durumunda diş hekiminiz ile iletişime geçiniz.

Kanal Tedavisi Esnasında Antibiyotik gerekli midir ?

Dişinizde yaygın bir apse varsa, tedaviye engel olabilecek aşırı bir hassasiyet mevcutsa  antibiyotik önerebiliyoruz.Her diş ağrısında antibiyotik kullanılması doğru değildir.

Kanal Tedavisi Sonrası Dişler Daha Kırılgan mı Olur ?

Canlılığını yitirmiş dişler ilerleyen yıllarda daha kırılgan hale gelebilir. Ama burada sorulması gereken doğru soru şu olmalıdır. Kanal tedavisi ihtiyacını doğuran sebep nedir? Dişin büyük oranda çürüdüğü durumlarda madde kaybına bağlı olarak dişin kırılma riski de bulunmaktadır. Eğer dişinizin mevcut hali dolgu yapıldıktan sonra kırılmaya müsait  olacaksa , hekiminiz fiber destekli dolgu, fiberpost + porselen kron  , iney/onley , endokron teklif edebilir. Tedavi seçenekleri fazladır.Seçenekleri belirleyen dişin harabiyet durumudur.

Kanal Tedavili Dişlerde Ağrı Olur mu ?

Doğru tekniklerle yapılmış  kanal tedavisinde başarı  %90-95 oranındadır. Başarılı bir şekilde yapılmış kanal tedavili dişler uzun yıllar ağız içinde kalmaktadır. Nadiren de olsa başarısızlık gelişen dişlerde tedavi tekrarlanabilir.