Dental implant/İmplantoloji

Dental implant (İmplantoloji)

Dental İmplant/İmplantoloji

Diş eksiklerinde çene kemiğine yerleştirilen titanyum vidalara implant diyoruz. Günümüz teknolojisi, bilgi birikimi ve tecrübesi ile diş eksikliğini telafi etmek mümkündür.

Neden implant uygulaması tercih etmeliyim?

Diş eksikliğinde yerine yapılabilecek en koruyucu uygulamadır. İmplantın alternatifi genellikle porselen köprü uygulaması veya hareketli protezlerdir. Tedavi tercihimiz vakadan vakaya değişmekte, ağızda mevcut dişlerden bağımsız olarak implant planlaması yapmaktayız.Özellikle total dişsizlik durumlarında implantların sunduğu konfor tartışmasız çok iyidir.

Her diş eksikliğinde implant uygulanabilir mi?

İmplantı yerleştireceğimiz bölgedeki kemik miktarı oldukça önemlidir.Bazı durumlarda implant yerleştirmekte zorluklar olmaktadır. Örneğin kemiğin az olduğu bölgelerde, anatomik oluşumlara yakın olduğu bölgeler karşımıza çıkabilir.Bu durumlar implant yaptırmaya engel değildir. Sadece prosedür olarak daha özen gerektirir.

İmplant tedavisi neden pahalı?

İmplant üretimi ve materyali maliyetli bir işlemdir.Genellikle ithal ürünler kullanılmaktadır.Bu durumda maliyet yükselmektedir. Fakat implantların uzun dönemde rahat kullanımı sayesinde bu maliyetler fayda getirmektedir.Günümüzde diş eksikliğinde uygulanacak en mantıklı tedavi implant tedavisidir.

Her kişiye implant uygulanabilir mi?

Aşırı sigara tüketen, ağız hijyenine önem vermeyen veya kontrolsüz şeker hastalığı olan bireylerde implant uygulamak risklidir. Bunların dışında implant uygulamasından önce hastalarımızın sistemik durumunu detaylı olarak konuşuyoruz.

Uygulanan implantı kaç yıl kullanabileceğim?

İmplant uygulandıktan sonra en kritik dönem ilk beş yıldır.Beş yıl boyunca sağlıklı bir şekilde yerinde duran implantların ömür boyu ağızda durma ihtimali yüksektir. Bu sebeple implant uyguladığımız hastaları ilk bir yıl , 3 ayda bir , daha sonraki süreçte 6 aylık rutin kontrollerde muayeneye çağırıyoruz. Rutin kontrollerde herhangi bir problem tespit edilirse tedavi ediyoruz.

İmplant uygulamalarında en sık karşılaştığımız diş eti hastalıkları, başlangıç evresinde tespit edilip,tedavi edilirse yıkıma neden olmamaktadır. Aksi takdirde ilerlemiş diş eti problemlerinde implant etrafındaki kemik desteği azalır ve implant kaybedilir.Bu sebeplerden ötürü rutin kontroller implantın ömrünü uzatmak açısından çok önemlidir.

İmplant yaptırmak ağrılı bir işlem midir?

İmplant operasyonu lokal anestezi ile gerçekleştirilir ve operasyon esnasında herhangi bir ağrı hissedilmez.Operasyon sonrası reçete edilen ilaçları ve gargarayı kullandığınız takdirde ağrı kontrol edilebilir. Operasyon sonrası şiddetli ağrı görülmez. Ayrıca size verilen soğuk kompresi uyguladığınız takdirde yüzde oluşacak şişlik en az seviyede olur.

İmplant yaptırdıktan sonra dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ?

İlk 24 saat sıcak yiyecek ve içeceklerden uzak durulmalıdır. Ağız hijyeninin sağlanması gereklidir. Ağızda bulunan mevcut dişler nazikçe fırçalanmalıdır. İlk 48 saat gargara kullanılması tavsiye edilmemektedir. İmplant bulunan ağızlarda, ağız hijyeni çok önemlidir. Günlük diş fırçalama ve diş ipi kullanımı kesintiye uğramamalıdır. Bunların haricinde rutin kontroller ihmal edilmemeli hekiminizin gerekli gördüğü periyotlarda diş taşı temizliği yapılmalıdır.

İmplant uygulandıktan sonra dişlerim ne zaman yapılabilir ?

İmplant yerleştirildikten sonra minimum 2,5 – 3 ay bekliyoruz. Bu süre üst çenede ‘sinüs lifting’ işlemi uygulanmışsa 6 aya çıkmaktadır. İmplant yerleştirildikten sonra eğer mümkünse implantın üzerine yük gelmemelidir. Bazı vakalarda estetik ve konuşmaya yardımcı olması için geçici protezler uygulayabiliyoruz. Bu protezlerin yapılma amacı iyileşme sürecinde kişinin dişsiz kalmaması ve günlük hayatında  problem yaşamamasıdır.