Hamilelikte Diş Ağrısı Gebze

Hamilelikte yaşanan diş ağrılar anne adaylarını korkuturken Hamilelikte Diş Ağrısı Gebze olarak gerekli tedavilerin hamilelik önce yapılması gerektiğini belirtmektedir. Hamilelik öncesi yapılan ağız ve diş kontrollerinden sonra hamileliğe bağlı ağrılar daha hafif şekilde atlatılabilir. Anne ve bebek sağlığı için önemli olan diş ağrısı ve ilaç kullanımından önce diş hekimi ve kadın doğum doktorundan izin alınmalıdır. Hamilelikte diş fırçalamaya özen gösterip gargarada yapılmalıdır. Bu sayede yemek artıklarından bir nebze daha kurtulma imkânı sağlanmaktadır. Hamileliğin ilk dönemlerinde kusma hassasiyeti nedeniyle ağız ve diş temizliğine özen gösterilmez bunlarında etkili olarak hamilelikte diş ağrılarına sık rastlanmaktadır.

Hamilelikte Diş Ağrısı Gebze

Hamilelikte Dikkat Edilmesi Gereken Diş Kontrolleri

• Diş röntgeni çektirmemek
  • Diş tedavisi için radyografi araçların kullanılmaması
  • Antibiyotik kullanmama
  • Anestezi solüsyon kullanmama
  • Nadir durumlarda doktor kontrollerinde tedavi aşaması gerçekleşir

Hamilelik döneminde anne adaylarının diş temizliğine iki kat daha dikkat etmeleri gerekir. Tedavi ve ilaç kullanımı sakıncalı ya da kısıtlı olduğu için diş ağrısı üzün soluklu olabilir. Hamilelik sırasında ilk aydan son aylara kadar şekerli, sert ve kabuklu yiyecekler ve içecekler tüketilmemelidir. Bu yiyecekler ağızda asit üreterek diş çürüklerine neden olabilir. Hamilelikte Diş Ağrısı Gebze gerekli önlemleri hamilelik öncesi alınması gerektiğini belirtmektedir. Diş minelerindeki aşınmalar sarı diş tabakasına neden olurken ilerlemesini durdurmak ve kanamaları önlemek için diş hekimi kontrolleri gerektirmektedir.

Hamilelikte Diş Ağrısı Ne Zaman Bağlar

Hamilelikte diş ağrısının ne zaman başlayacağı ağız ve dişlerin ne kadar temiz bakıldığına bağlıdır. Düzenli diş kontrolleri ve diş bakımı yapan anne adayları bu süreci çok hafif şekilde atlatırken, 20’lik dişlerin çıkması tedavisi hamilelik sırasında en son aşama olarak uygulan yöntemdir. Hamileliğin 2. Ve 8. Ayları arasında başlayan ve doğuma kadar süren diş ağrıları vardır. Kimi diş ağrıları belirli dönemlerde kendilerini gösterirler. Diş kanal tedavisi, diş çekimi, ilerlemiş diş çürüğü, apseyle karşılaşılabilir. Bu problemler tedavisi mecburu hamilelik süresine yapılmaktadır.  Hamilelikte Diş Ağrısı Gebze diş hekimleri hamilelik aynına göre tedaviye karar vermektedirler.