Genel Anestezi Gebze

Genel anestezi hastaların sıklıkla talep etiği ve başvurduğu bir anestezi şeklidir. Genel anestezi Gebze ilçesinde de yapılabilmektedir. Diş hekimine giden çoğu insan streslidir ve genelde aynı şeylerden korkarlar. Diş hekimi korkusu dişçi aletlerinden çıkan sesler, daha önce yaşanan olumsuz durumlar gibi unsurlar kişiyi diş hekimine gitmek konusunda alıkoyabilir. Direkt veya dolaylı tecrübelerle kişide dişçi korkusu oluştuğunda bu korkunun hekime bildirilmesi önem taşır. Diş hekiminin hastaya yaklaşımı tedavi esnasında yapılacak uygulamaları tek tek anlatması korkunun en aza indirgenmesini sağlayabilir. Bireyde bu korkunun oluşmasında küçük yaşta hekimle korkutulması ve çevresel faktörler önemli rol oynar.

Genel Anestezi Gebze

Kişi diş sağlığı ile ilgili son noktaya gelmeden diş hekimine başvurmaz. Günler gecelerce diş ağrısı çeker. Böyle olduğu için uygulanacak operasyonların zorluk derecesi artar. Kişi diş hekimine gitmek zorunda kaldığında uygulama sayılarının çokluğundan ve zorluğundan dolayı var olan korkusu daha da artar. Bu tür durumlarda kişi aşırı strese girdiği için ağzını bile açmaz istemez ve diş hekiminin hiçbir komutuna uyamaz.

Sedasyon:

Bu işlemde diyazem benzeri, morfin benzeri ve bazen hipnotik bir ilacın kombinasyonu ile stresli hasta rahatlatılır. Kısa bir unutkanlık sağlanıp lokal anestezi ile hastanın diş tedavisi kısa sürede yapılabilir. Bu bir genel anestezi değildir. Bu işlemle hasta hekimden aldığı komutları yerine getirebilir. Kliniğimizde genel anestezi Gebze ilçesinde uygulanmaktadır.

Genel anestezi:

Narkoz diye bilinen genel anestezi başlıca 3 grup ilaç kombinasyonu ile sağlanır. Bunlar hipnotik ilaç yardımı ile hastanın geçici şuur kaybını sağlayan, morfin benzeri ağrı kesiciler ile hastanın bilinçsiz ve ağrısız bir operasyon geçirmesini sağlayan kas gevşetici ilaçlar ile vücuttaki tüm kasları gevşeterek rahat bir cerrahi ortam sağlayan ilaçlardır. Genel anestezi altında yapılan tüm müdahalelerde hasta baygındır. Ses veya dokunmaya tepki vermez. Komutlara uyamaz. Hasta hava yolunu açık tutamayacağı için nefes borusuna takılan tüp ile nefes alır. Genel anestezi genelde hastanede yapılır. Eğer özel eğitim aldılarsa genel anestezi Gebze klinikte diş hekimi ya da hemşire tarafından uygulanabilir. Bu işlem için birçok ilaç kullanılabilir. Bu ilaçlardan bazıları iğne ile bazıları da ağız yoluyla alınır.