Dişçi Korkusu Gebze

Diş hekimi ve dişçi koltuğu korkusu olarak da bilinen dento fobi her yaştan insanın ortak fobilerinden biridir. Diş korkusu Gebze ilçemizde ki hekimlerimiz tarafından kolayca atlatılmaktadır. Bu fobiye sahip olan çoğu insan birden fazla unsurdan korkarken şiddetli dişçi korkusu olan insanlar eş zamanlı olarak bütün unsurlardan korkabilir. Bu unsurlar: diş hekimi, ağrı, uyuşma veya öğürme, sesle ve kokular, iğneler olarak sıralanabilir. Modern dünyada temiz, sağlıklı, parlak dişlere sahip olmamız beklenir. Aksi durumda kişiler depresyona, sosyal dışlanmaya hatta psikolojik travmaya yakalanabilir. Tüm bunlara rağmen dişçi korkusu olan kişiler diş hekimlerine başvurmaktan kaçınmaktadırlar. Bu fobiye kişilerin tedavileri sırasında karşılaştığı ya da karşılaşacağından çekindiği travmatik durumlar neden olmaktadır. Bununla birlikte diş hekiminin ilgisiz ve soğuk tavırları da hastalar üzerinde olumsuz etki yaratmaktadır. Dolaylı tecrübeler ise çevreden edinilen izlenimlerdir. Bireyin küçük yaşta büyükleri tarafından hekimle korkutulması çevreden diş hekiminin korku ögesi olarak gösterilmesi veya aktarılan olumsuz tecrübeler kişiyi bu fobiye yöneltebilir.

Dişçi Korkusu Gebze

Dişçi korkusu nasıl yenilir?

Aşırı korkusu olan bireylerde genel anestezi ve sedasyon gibi ileri tekniklerin kullanılması mümkündür. Tedavi başlamadan önce hekime korkulardan bahsedilip karşılıklı diyalog halinde tedavi gerçekleştirilmelidir. Diş korkusu Gebze ilçesinde kolayca atlatılacak bir fobidir. Diş hekimi kontrollerine problem büyük olmasa bile düzenli gitmek, büyük işlemlerden uzak kalabilmeyi sağlayacaktır. Derin nefes alıp verebilmek uygulama esnasında anlık stresin azalmasına yardımcı olacaktır. Diş hekimliği teknolojileri ve tedavi tekniklerinin son yıllarda son derece konforlu olduğunun bilmekte korkuyu azaltacak unsurlardandır.

Dişçi korkusu olanlar ne yapar?

Dişçi korkusu ya da dento fobi yaşayanlar dişçi koltuğuna oturmaktan çekinir. Diş tedavisinden korktukları için dişçiye gitmeyi ertelerler. Ancak bu ertelemeleri yüzünden korkuları giderek daha da büyür. Böylece tek seanslık dolgu ile çözülecek sorunlar 2-3 seansa çıkar. Diş hekimi korkusu nedeniyle tedaviyi ertelemek işleri daha da işin içinden çıkılmaz bir duruma sürükler. Ağrı ve iltihap artar, tedavi süresi uzar. Dişçi korkusu şiddetli ve önlenemez bir seviyedeyse hasta mutlaka uzman bir psikolog veya psikiyatristten yardım almalı ve psikoterapi görmelidir. Bu tür uygulamalar hastayı rahatlatmaya yardımcı olacaktır.