Diş İltihabı

Diş eti iltihapları, dişlerin arasında kalan yiyeceklerin neden olmasından kaynaklanır. Diş İltihabı önlemek için diş fırçalama ve diş ipi düzenli kullanımı gerekmektedir. Diş köklerinde olan sinir ve damarları zamanla zorlayarak diş etlerinde şişme ve iltihaplara neden olan yiyecek kalıntıları tedavi edilmezse diş kayıplarına yol açabilir. Her bir dişin iç kısmında pulpa denilen alan bulunmaktadır. Bu alan besleyici ve koruyucudur. Pulpa denilen alan sinirler ve kan damarlarıyla çevrili şekildedir. Diş eti iltihapları iki şekildedir. Dönüşü olan ve Dönüşü olamayan iltihaplardır. Dönüşü olan diş iltihapları tedavi edilebilir. Dönüşü olmayan diş iltihapları tedavi edilemez ve diş kaybı yaşanmaktadır.

Diş İltihabı

Diş İltihabı Belirtileri

• Sıcak ve soğuk yiyecek ve içeceklere karşı duyarlılık
  • Çok şekerli yiyeceklere karlı duyarlılık
  • Diş etlerinde şişme
  • Ağızda koku
  • Ağızda kötü tat oluşumu
  • Diş etlerinde çekilme
  • Dişlerde gevşeme
  • Takma dişlerin ağıza uymamaya başlaması
  • Diş etlerinde meydana gelen kanamalar

Bunlar gibi birçok neden sıralanabilir. Diş eti iltihapları hiç belirti vermeden bir anda da ortaya çıkabilir. Bazı hastalıklarda Diş İltihabına neden olabilecekleri için kontrolleri düzenli olarak yaptırılmalıdır. Diyabet hastalığı, kronik diş gıcırdatma problemler gibi doğuştan ya da sonradan oluşan hastalıkların yanı sıra yanlış beslenmede tetiklemektedir. Yüksek diyet uygulamaları, rafine karbonhidratlar, boks veya hokey gibi sporlarda direk diş ve ağızı etkileyen etkenlerdir.

Diş İltihabı Temizliği

Diş temizliği ağzı ve diş etleri için çok önemlidir. Dünde iki defa yumuşak kıllı diş fırçalarıyla diş temizliği yapılmalıdır. Diş etlerini plaklardan ve bakterilerden korumak için diş hekim tavsiyeli diş macunu kullanılmalıdır. Ağzı bakım suları ve diş ipleri düzenli olarak kullanılmalıdır. Yılda bir defa diş temizliği yaptırılmalıdır. İlaçla tedaviler ilerleyen diş problemlerinde kullanılmaktadır. Bu nedenle 6 ayda bir diş kontrolleri yaptırılmalıdır. Sağlıklı ağız ve dişler için diş hekimlerinin kontrolleri gerekmektedir. Gargara ve doktor tavsiyesiyle alınan antibiyotiklerdir. Ameliyat diş taşı temizleme, kök düzeltme, Diş İltihabı onarma, diş kaybı gibi daha ilerlemiş diş problemlerinde en son tedavi yöntemi olarak kullanılmaktadır.