Diş Eti Çekilmesi

Günümüzün en yaygın diş eti hastalıklarından birisi de diş eti çekilmesidir. Erken teşhis ile tedavi altına alınan diş eti çekilmesi rahatsızlığı, kolayca tedavi edilebilen fakat süreci oldukça uzun olan bir olaydır. Hekimin de alanında uzman olması çok önemlidir. Diş tedavileri arasında oldukça maliyetli olan bu rahatsızlık her yaşta görülebilir. En büyük düşmanı diş taşı, iyi yapılmamış köprüler ya da soya çekimdir. Bu ihtimallerin arasında en güçlü olanı ise şüphesiz diş taşları ve diş eti sorunlarıdır. Başta diş eti iltihabı olmak üzere birçok farklı diş eti sorunları bu rahatsızlığı rahatlıkla tetikleyebilir. Diş taşları düzenli olarak temizlenmediği takdirde diş etinin diplerinde kendine yer açar ve diş etlerinin çekilmesine neden olur. Bu yüzden diş taşı olan birçok kişi ihmalkar davranarak bu rahatsızlığı önemsemez ise bu sorun ile yüzleşmeleri de kaçınılmazdır.

Diş Eti Çekilmesi

Diş Eti Çekilmesinin Nedenleri Nelerdir?

Genel olarak diş eti çekilmesi, bilinçsiz şekilde fırçalanan diş, soya çekim, diş bakımına gereken özenin verilmemesi nedeniyle oluşur. Aslında dişlerin özenli bir şekilde fırçalanmaması asıl sebepleri daha da güçlendirmektedir. Uzman hekimler dişlerin günde 3 kez fırçalanması gerektiğini söylerler. Günde 3 kere fırçalanan dişler genellikle bakteri üretmez. fırçalanmayan dişler bakteri ürettiği ve yemek kalıntılarının dişin derinliklere doğru ilerlediği için zamanla diş tahriş olur. Tahriş olan diş de özelliği kaybederek çürümeye ve diş eti sorunlarına sebebiyet verir. Bunun dışında;

• Diş sıkmak ya da gıcırdatmak
  • Ağız içi yaralar
  • Sigara içmek
  • Strest
  • Hormonal değişiklikler ve doğum kontrol hapları
  • Şeker hastalığı

bu sorunlar da diş eti çekilmesine neden olan durumlardır.

Diş Eti Çekilmesinin Tedavisi

Diş eti çekilmesinin tedavisi oldukça basittir. Uzun zaman alsa da kesin sonuç kaçınılmazdır. Diş eti çekilmesi kısmı cerrahi müdahale gerektiren aynı zamanda kişinin de dikkat etmesi ile tamamen tedavi edilir. Basit koruyucu yöntemler ile sorun tamamen çözülmekte ve bir daha tekrarlanmamaktadır. Yaşın ilerlemesi ile her üç insandan birinde görülen bu sorun ciddi bir sorun olmayıp tedavi edilen hastalıklar arasındadır.