Diş Ağrısı

Diş çürüklerinin ilerlemesi sonucu dişlerin içerisinde bulunan sinir ve damarlar etkilenerek Diş Ağrısı yaparlar. Diş eti rahatsızlıklarının da neden olduğu ağrılar vardır. Dişler daha fazla enfeksiyon ve ağrı yapmadan tedaviler uygulanmalıdır. Dişlerde hissedilen ağrılar diş, dişeti ya da diş kemiklerinden kaynaklıdır. Diş hekimleri ağrının nedeni doğru şekilde bulunduktan sonra uygun tedaviye başlanır. Dişte oluşan hasarlar birçok nedeni olmaktadır. Diş ağrıları düzenli fırçalamama, diş ipi kullanmama, sigara tüketimi, asitli içecekler ve çok şekerli yiyecekler tüketmek nedenleri olarak sıralanabilir. Diş ağrıları ileri derece olduğunda yüz ve kulağa ağrıları vurmaktadır. Bu ağrılar tedavi edilmezse diş apselerine neden olur. Bu apselerin ilerlemesi diş kayıplarına ol açabilir.

Diş Ağrısı

Diş Ağrısı Belirtileri

• Soğuk içecekler içildiğinde dişlerde hassasiyetin oluşması yeni oluşan çürük, dişin boyun bölgesinde aşınmaların ve dolgu varsa dolgu olan dişlerde aşınma veya kırılmaya işaret etmektedir.
  • Dişlerin sıcağa karşı hassasiyeti bulunuyorsa, iltihaplanma başlangıcı olduğu düşünülebilir.
  • Uyku halinde diş gıcırdatmanın neden olduğu kırılma ve çatlama varsa ağrıya neden olabilir.
  • Yemek çiğneme sırasında ağrı yaşanıyorsa, dişlerin arasındaki boşluklardan kaynaklıdır. Bu boşluklarda daha hızlı diş çürüklerine ve diş eti hastalıklarına neden olmaktadır.
  • Çene kemiği aşınmışsa ve diş kemik desteğini kaybetmişse ağrılara ve diş kayıplarına neden olabilir.

Diş ağrıları genellikle aniden başlar. Bu sorunları Diş Ağrısı olmadan önce anlayabilmek ve müdahale edebilmek için düzenli ağız ve diş sağlığı kontrolleri yaptırılmalıdır.

Diş Ağrısından korunma Yolları

Ağız sağlığı sorunu yaşamayan bireyler senede bir diş kontrolleri sağlayabilirken, diş ve ağız sağlığı problemleri olan bireyler diş hekimlerinin belirlediği aralıklarla diş kontrolleri yaptırmalıdır. Diş sağlığı bebeklik döneminde başlanırsa ileriki yaşlarda daha sorunsuz ve sağlıklı dişlere sahip olunur. Diş yapısına ve çene gelişine uygun tedavi uygulama ve sağlıklı beslenme alışkanlığı çocuklara kazandırılır. Çocukların 6 ayda bir düzenli diş kontrolleri yaptırmaları gerekmektedir. Çocukluk ve yetişkinlik dönemi Diş Ağrısı yaşanmaması için sağlıklı besinler tüketilmeli ve dişler korunmalıdır. Dişler besinlerin parçalanabilmesi ve kolay sindirilmesi için en önemli etkenlerdir.