Çocuklarda Diş Ağrısı Gebze

Diş ağrısı çocuklarda sık sık karşılaşılan bir sorundur. Diş ağrısı genellikle diş çürüğü gibi bir problemden kaynaklanır. Çocuklarda diş ağrısı Gebze polikliniği tüm bölgede hizmet vermektedir. Bunun dışında çocuklarda diş ağrısına şunlar sebep olabilir; sinüzit, diş apsesi, diş kırılması, kalp hastalığı, akciğer kanseri, sakız çiğneme, diş gıcırdatma veya kenetleme gibi tekrar eden hareketler, kulak ağrısı, çene ya da ağzın zarar görmesi. Çocuklarda en sık yapılan yanlışlardan biri süt dişinde meydana gelen çürük veya kırılmaları dikkate almayıp diş hekimine başvurmamaktır. Bu durumlar çocukta var olan başka rahatsızlıklarında teşhis edilememesine yol açabilir. Ayrıca süt dişlerindeki çürükler çocukların beslenmelerini olumsuz etkilerken dikkat dağınıklığından yorgunluğa hatta unutkanlığa varana kadar birçok soruna neden olabilir.

Çocuklarda Diş Ağrısı Gebze

Çocuklarda diş ağrısı görüldüğünde: Çocuklarda diş çürümeleri başladığında diş ağrıları da beraberinde gelir. Çocuklarda diş ağrısı Gebze ilçesinde poliklinik çapında hizmet vermektedir. Diş hekimleri genel olarak bu gibi durumlarda florlama tedavisi uygulamaktadırlar. Bu tedavi diş minesini güçlendirip dişin çürüğe karşı dayanıklılık sağlamasına yardımcı olmaktadır.  Ancak çocuklarda çürük oluşumu gözle görülür ve ağrılı bir düzeye ulaşmış ise küçük dolgular ile tedavi yapılmaktadır.

Çocukların diş sağlıklarını koruyabilmek için: Çocuklara özellikle kalsiyum içerikli yiyecekler verilmelidir. Kalsiyum dişlerin yapısını güçlendiren ve dişin öz yapısında bulunan bir maddedir. Süt, peynir, yoğurt gibi yiyecekler kalsiyum yönünden zengin gıda maddeleri arasında bulunmaktadır. Ayrıca protein ağırlıklı beslenmeleri de çocukların diş sağlığını korumak için önemli bir unsurdur. Bunun yanında çok şekerli, çikolatalı, asitli çeşitli yiyecek ve içecekler çocuklarda diş çürüğüne ve dolaylı olarak diş ağrısına neden olmaktadır. Bu yiyeceklerden uzak durmak çocuğun diş sağlığı açısından oldukça önem taşır. Tüm bunların dışında ve öncesinde çocuklarda diş çürüğünü önlemenin etkili ve ilk yolu daha küçük yaşlardan itibaren diş fırçalama alışkanlığının kazandırılmasıdır. Onlara diş fırçalamayı sevdirmek için renkli ve çocuklar için üretilen diş fırçaları, macunları temin edilmeli, çocuğa dişlerini nasıl fırçalaması gerektiği oyunlarla desteklenerek öğretilmelidir. Bu konuda ebeveynlerin yanı sıra öğretmenlere de oldukça önemli görevler düşmektedir. Okullarda işlenecek diş sağlığı ile ilgili konular çocuğun ağız bakımına önem vermesine yardımcı olacaktır.