Çayırova Diş

Diş tedavisi önceki yıllarda tamamen sağlıklı olmak için başvurulan bir tedavi yöntemi iken günümüz teknolojisi sayesinde estetik amaçla yapılan bir tedavi yöntemi haline gelmiştir. İnsanlar önceki dönemde sadece diş çürükleri tedavisi, diş çekimi ve dolgu gibi zorunlu nedenlerden diş polikliniğine giderken şimdi estetik görünüm ve ağız tasarımı amaçları ile gitmektedir. Amacınız ne olursa olsun belirli dönemlerde mutlaka Çayırova diş hekimlerine gitmeniz gerekir. Siz estetik kaygı taşıyarak da diş polikliniğine başvursanız hekim tarafından önce ağız sağlığınız değerlendirilir. Son yıllarda her yaştan kişiye yapılan ortak bir tedavi yöntemi vardır. Bu tedavi ortodonti tedavisidir.

cayirova-dis

Ortodonti Tedavisi Nedir?

Ortodonti tedavisi genetik olarak ayrık diş yapısına sahip ya da diş kaybı gibi nedenlerden dolayı dişlerin arasında boşluk oluşan ve ağız yapısının dar olması nedeni ile dişleri üst üste gelen kişilere uygulanan bir tedavi yöntemidir. İlk olarak ağız sağlığı incelenir. Çürük tedavisi ya da dolgu yapılması gerekiyorsa bu işlemler yapılır ve bunun için Çayırova diş hekimlerine gitmeniz gerekir. Dişlerin üzerine uygun braketler yerleştirilir. Bu braketlerin ortasından diş teli geçirilir ve bağlanır. Diş tedavisi en az 7 ay süren bir tedavi yöntemidir. Biraz sabır ve zaman isteyen işlemdir. Ancak tedavi bittikten sonra düzgün ve sağlıklı dişlere kavuşursunuz. Diş teli tedavisi 14 yaşından sonra uygulanması gereken bir işlemdir. Öncesinde diş gelişimi tamamlanmadığı için önerilmez. Diş teli tedavisi süresince diş fırçalama ve ağız bakımı çok önemlidir. Uzun süre dişlerde kalan braket nedeni ile dişler yeterince temizlenmez ise çürüyebilir.

Ortodonti Tedavisi Sonrası Bakım

Ortodonti tedavisi bittikten sonra ilk olarak hekiminiz tarafından dişlerinizdeki braketler çıkarılır. Sonrasında diş yüzeyinde oluşan renk farklılıkları giderilir. Diş arkalarında oluşan tartarlar temizlenir. Hasta ortodonti tedavisi sonrasında diş beyazlatma da yapılabilir. Tedavi tamamen bittikten sonra hasta günde en az üç kere dişilerini fırçalamalıdır. Diş fırçalama için yumuşak fırçalar tercih edilmelidir. Ağız içi bakım da çok önemlidir. Diş ipi kullanarak fırçanın girmediği yerler arındırılmalıdır. Ağız bakımı ve temizliği düzenli yapılmaması durumunda en yakın Çayırova diş hekimine giderek tedavi olabilirsiniz.